1. Du skal søge om ledighedsydelse digitalt via borger.dk
Det vil fremgå af det digitale ansøgningsskema, hvilken dokumentation der er brug for. Det kan f.eks. være:
- Din seneste lønseddel
- Din opsigelse fra din seneste arbejdsgiver
- Eventuelle udbetalinger af pensioner/erstatninger
ANSØG OM LEDIGHEDSYDELSE
Hvis du har problemer med at udfylde din ansøgning om ledighedsydelse, skal du kontakte Skive Kommunes Borgerservice.
Kontaktinformation Borgerservice, Skive Kommune
2. Opret dig som bruger og registrer dit CV på jobnet
Du skal først oprette dig som bruger på jobnet.
Opret dig som bruger på jobnet.dk her (kræver MitID)
Sådan opretter du dig som bruger på jobnet (vejledning).
Derefter skal du registrere dit CV på "Min Side" på jobnet.dk senest 3 uger efter, at du er blevet ledig eller godkendt til fleksjob.
Sådan laver du CV'et på jobnet.dk (vejledning).
Du kan selvfølgelig også få hjælp til jobnet i jobcentret.
For at modtage ledighedsydelse skal du stå til rådighed for arbejdsmarkedet, hvilket betyder:
- Du har pligt til at søge relevante fleksjob, der tilgodeser dine skånehensyn
- Du skal lave et CV på jobnet og vedligeholde det
- Du vil minimum hver 3. måned skulle deltage i en kontaktsamtale med en jobkonsulent eller en sagsbehandler